torsdag 16 augusti 2012

Att gräva fram konstnären igen


Jag bara älskar att måla. Det är något så terapeutiskt med det. Att sväva med penseln och se hur färger flyter ihop och får olika mönter och former. Igår grävde jag igen penslarna och färgerna fram och ställde mig ute på balkongen och målade. Funderade lite över vad grannarna tänkte när de såg mig vifta med penseln mot ytterväggen (måst, MÅST försöka hitta trefoten så skulle detta gå så mycket lättare).


Lite för blått är det ännu.. men så förblir det nog inte.  Lägg märke till mina "påsa"-shorts som ingen ville ha på loppisen, hoppeligen har jag inte så stor bak  ;D


Det "jobbiga" med oljefärger är att det skall ta så tusans lång tid innan de torkar. Man vill ju fortsätta måla när inspirationen kommer. Å andra sidan är det bra att man hinner ikapp och låter kreativiteten flöda, då gör man inte några förhastade beslut.

Ibland måst man låta en tavla vila en tid innan man fortsätter med den. Har faktiskt två tavlor som väntar på att bli klara. Kanske ni kommer ihåg denna eller den här ;)


Vad har ni för hobbyn? Tycker ni också om att måla? Tavlor, väggar, möbler, vad gillar ni måla? Skall tavlor  ha ett motiv eller gillar ni mer grafiska tavlor?



Täällä ollaan maalailtu parvekkeella. Rakas harrastus joka aina välillä iskee, ja kovaa, kunnes taas laantuu hetkeksi ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar