lördag 21 januari 2012

Melwin flyttade in


 

Nu lurade jag er, eller hur? Erkänn att tanken om att en liten hårboll har flyttat in slog er en liten sekund. Tyvärr är det inte sant men drömde några nätter sedan att en liten lurvig Golden Retriver vid namnet Melwin flyttade in till oss.

Hemma hos mina föräldrar har vi alltid, eller nästan alltid haft husdjur. Först var det fiskar, men efter att lillebror inte förstod att fiskar inte kan leva på land skaffade vi sköldpaddor. Efter det blev det gerbiler, kaniner, hamstrar, hund och till sist katt. Glömde jag något där emellan? Ja en hel rad med djur har vi haft. Som bäst tror jag vi hade en tid sju akvarier, tre kaniner, två sköldpaddor, två gerbiler, en hund  och en hamster. Plus en mamma som tog hand om både djuren och barnen samt en pappa som svor att det inte kommer ett enda djur eller människa till i vår familj.

Enda sedan jag flyttade från mina föräldrar har jag gått och drömt om att skaffa en liten lurvig vän. Jag har alltid varit en hund-människa och tanken på att köpa en hund kommer med jämna mellanrum. En Melwin skulle vara precis den rätta lurviga vännen till vår familj. Än så länge får Melwin endå vänta för först måst jag skippa jobba ute till sjöss och försöka övertala älskling.

När jag googla fram mer om vad namnet Melwin betydde, stod det såhär "Melwin, Omskrivelse av Melvin, ett efternamn som ursprungligen kommer från Melville men som på 1800-talet började användas som förnamn. Melville är ett franskt platsnamn som betyder "Katten i huset". Melvin eller Melwin förekommer ofta som djurnamn, dock mest känt som namnet på Tim"s katt."  De mest roliga med dethär var att vår förra hund hade också oturen med att få ett kattnamn nämligen Viiru (det vill säga Findus på svenska). Så kan det gå ;)

Bilderna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar