tisdag 17 januari 2012

Vardagssmycken


Brukar ni använda smycken? För mig går det i perioder. Brukar nog alltid ha på mig något - armband, klocka, halsband eller örhängen. Periodvis använder jag nästan varje dag ett halsband och sedan finner jag mig själv då jag inte har burit ett på flera månader. Mina vardagssmycken är endå rätt så "pelkistettyjä" som man säger på finska, simpela kanske är det rätta ordet på svenska. Silver är den mest dominerade färgen, men lite guld brukar endå smyga in.

Ett av de smycken som jag bär dagligen är min guldring med fem små diamanter, som jag fick av min pappa i 20 års present. Den åker med mig vart än jag går. En annan accessoar som jag oftast sätter på mig är pärlörhängen. Äkta pärlor är de dock inte utan billiga H&Ms men som har hållits i flera år. I annat fall är det SNÖs örhängen som man hittar i mina öron. Även om jag har allt som allt fem piercing i öronen har jag endast "andvänt" de hederliga två av dem under de senaste åren. Konstigt nog så har de övriga inte växt fast. 

På vänstra armen har jag alltid en klocka och senaste tiden har det varit min lilla silver-guld klocka av Fore. Klockan som har snart 20 år på nacken och är min första klocka som jag fick då jag började skolan år 1994. Bra smak hade jag, redan då ;) Armband som jag använder flitigt är Nominations och vardagshalsbandet är oftast Snös ringhalsband.

Hurdanna smycken bär ni till vardags? Eller finns det något smycke som ni alltid har på er?

Så irriterande då skärpan på kameran är totalt försvunnen :*( de blir väl att inhandla en nya kamera snart..  Ifall någon har en gammal Canon 60d liggande hemma, ta gärna kontakt. En Olympus PEN E-PM1 duger också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar