måndag 6 februari 2012

Bestå flyttade in

Som sagt var vi under veckoslutet och hämtade hem ett vitrinskåp. Det blev en Bestå från Ikea som jag hade önskat mig. Gubben fick mig övertalad att denna "lantliga" var bättre eftersom den passade in hos oss bättre än den jag hade planerat från början (kolla här, förutom att glasdörrarna skulle bytas ut mot helglansiga vita). Tror endå att han var mest ute efter att få ett barskåp åt sig ;)


Men vi tar och börjar från bottnet:

Vi bestämde oss för att inte ta några fötter, men under skåpet följde med tassar som man kan vrida så att skåpet blir stadigt (bra då man har en aning snett golv).

Vårt Beståskåp består av sex dörrar allt som allt och i mitten valde vi glasdörrar och två glashyllor. Där slutar det egentliga skåpet,, men vi köpte ännu en våning till och fick således ett högt skåp.


Skåpet är faktiskt gigantiskt och rymmer i sig massor. De övre skåpen står ännu tomma, men troligen är de snart fyllda. Vi stod länge och funderade på att ta två stycken så att alla våra böcker också skulle få plats. No worries på den fronten eftersom vår stora "boksamling" slukade åt sig hela två hyllor!! Jag som trodde att vi påriktigt hade massvis med böcker  :D

Vi är riktigt nöjda med valet och ifall det börjar bli trångt i skåpet är det bara att traska iväg och köpa en till. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar