måndag 26 mars 2012

I ♥ Mondays


Kan hända att jag är den enda, men jag älskar måndagar. Skönt att alltid börja en ny vecka med nya utmaningar, man känner sig helt enkelt som sitt bästa - utvilad och nöjd. Måndagar är kanske också extra sköna p.g.a. att jag ofta är  ledig då ;) Onsdagar eller torsdagar brukar vara de dagar man behöver dra sig till jobbet.

Rosorna blommar ännu fint på vardagsrumsbordet och jag har i lung och ro hunnit med alla morgonsysslor och läst igenom favoritbloggarna - my owntime. Njuter redan av det tredje koppet kaffet i min favorit kopp (på tal om min fixation för kärl/muggar/koppar), och då kommer vi till ännu ett inlägg i 4 - veckors inredningsutmaning, nämligen en kär pryl.

För tillfället är nog denna kaffekopp från Sagaform en av min absoluta käraste pryl, som har dykt upp här på bloggen ett antal gånger. Älskar alla dess egenskaper - struktur, färg, tema, tyngd - ja allt! För mig tar det alltid en evighet att dricka upp mitt kaffe, flera gånger till och med en timme (!) och det  mest äckliga är kanske att behöva värma upp kaffet fem gånger i microvågsugnen, men inte längre! Denna mugg håller kaffet varmt länge och även jag kan i lung och ro njuta av mitt kaffe ♥

Är det inte bara så skönt med måndagar ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar