tisdag 17 april 2012

Favoritkjolen


Tror att detta är min absoluta favoritkjol. Köpt förra sommaren på Zara i en storlek för stor, men eftersom det inte fanns i mindre storlek kvar och det inte heller skulle kom in fler var jag tvungen att köpa den lite för stor. Som tur är den inte allt för stor och förra sommaren gick det helt okei att ha den men nu skulle jag endå vilja föra den till en sömmerska för att sys in i midjan.

Idag var det lite kyligt här i Åbo så drog på mig en ylletröja och då var det bra att kjolen var aningen stor så man fick tröjan innanför, men till sommaren tror jag definitivt att jag skall sy in den (eller en sömmerska då, vill inte förstöra favvokjolen ;))

Skitit hår har jag med och då blir det allt som oftast fransk(a) fläta(or). Fungerar alltid! Men ser också att min utväxt börjar bli lite horibel men skall försöka klara mig en månad till innan besöket hos Timo.


Luulenpa että tämä on minun lemppari hame. Viime kesänä ostettu Zarasta vähän liian isossa koossa. Mutta mikäli pienempää kokoa ei löydy eikä ole tulossa mitäs silloin voi muuta tehdäkkään kuin ostaa vähän liian ison :). Tänään kuitenkin täällä Turussa on ollut pikkasen vilpoisaa, niinpä vedin villapuseron ylleni ja tuolloin olikin ihan hyvä että hame olikin hieman isompi koossaan jotta puseron sai sijoitettu hameen sisäpuolelle. Luulen kuitenkin että vien hameen ompelialle ennen kuin kesähelteet ovat taas täällä. 

Ranskalaiset letit ovat kyllä valttikorttina aina kun on likaiset hiukset ja suihkussa ei viittis käydä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar