onsdag 25 april 2012

Vitbäddad bädd


Det var kanske någon som bongade de nya Lexingtons ögongott i föregående inlägget. Dessa som var de enda impulsköpet jag gjorde under Stockmanns Galna Dagar. Duktiga jag ;)

Jag vill gärna satsa extra när det kommer till hemtextiler även om man hamnat att betala en slant mer. De är ju trotts allt i konstant bruk. Därmed kommer vi även in på 4 - veckors inredningsutmaningens andra veckans sista utmaning, textil.


Lexingtons lakan har varit på min köplista lääänge och tror att Lexingtons påslakan kommer att vara på den listan ännu ett tag, men när jag såg dessa ögongott ligga i Lexingtonlådan på Galna Dagarna kunde jag inte motstå frestelsen längre. Igår fick de komma i bruk i den vitbäddade bädden tillsammans med H&M Homes Linnelakan (som jag även har varit supernöjd med) för att ge lite färg. Speciellt sängkläder är jag extra noga med att de innehåller till 100% bomull eller linne. Det andra är att jag är noga med att renbädda varje vecka, något som gör gubben helgalen :)

Ännu är det två veckor kvar av inredningsutmaningen och under tredje veckan skulle följande uutmaningar ta plats: matta, ett skåps innehåll, sovrum, tambur, ett hörn, balkong och strömbrytare/el-utag.


Joku ehtisi ehkä bongata edellisestä  postauksesta uudet Lexingtonin tyynynpäälliset, jotka olivat ainut heräteostos Stockmannin Hulluilta Päiviltä. Satsaan mielelläni hyvä-laatuisiin kotitekstiileihin vaikka niistä joutuisikin maksamaan hiukkasen enemmän. Näinikään päädymme myöskin 4-viikon sisustushaasteen toisen viikon viimeiseen haasteseen, nimittäin tekstiili
 
Lexingtonin lakanat ovat olleet jo kauan ostoslistallani, ja ainakin Lexingtonin pussilakanat tulevat olemaan vielä jonkin aikaa :) Näitä tyynynpäälisiä en kuitenkaan voinut vastustaa. Eilen ne päätyivät valkoiseen petataukseemme tuomaan pilkahduksen väriä H&M Home valkoisten pellavalakanoiden väliin. Olen erityisen tarkka kun on kyse pedin tekstiilivalinnoista ja valitsen tarkkaa että tekstiilit sisältävt 100% villaa tai pellavaa. 

Vielä olisi kaksi viikkoa jäljellä sisustushaasteesta ja kolmannella viikolla olisi luvassa seuraavat haasteet: matto, kaapin sisältö, makuhuone, eteinen, nurkkaus, parveke, sähköpistokkeet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar