fredag 20 april 2012

Om skedar, telefoner och sånt

Blir ni trötta på mig nu? Men jag bara älskar min kaffemugg ♥ Köpte i veckan latte skedar från Iittals Outlet butik på Tavastgatan. Tror att de var av serien Citterio 98. Vi har varit i behov av längre skedar som man kan ha i högre koppar och där jag traskade omkring i Iittalas butik kom jag på att ta en titt på denna typ av skedar. 4 latteskedar blev det till slut.

Har suttit hela förmiddagen fastklistrad vid datorn (gaah.. vad man kan bli knäckt på en låååååångsam dator) och planerat hörnan, skall visa er min vision senare, och lyssnat på denna låt:
    




Samtidigt som jag har ladda ner en massa nödvändiga och mindre nödvändiga apps till telefonen. Har ägt min telefon nu i ett halft år och fortfarande har jag så gott som inga apps. Så nu har jag laddat ner en hel del finurliga, nödvändiga och mycket mindre nödvändiga apps :) Ett nytt skal skaffa jag även, de gamla hölldes till slut inte på, men den kostade också under en femma så man kan ju inte förvänta sig så mycket. Vill inte ha ett hårt skal för tappar telefonen stup i kvarten så tycker att det är viktigt att siforna är mjuka. Till sist hittade jag denna på Stockmann. Helt perfekt, även om jag först tyckte att det var skit fult men efter att ha provat den på telefonen tyckte jag att den egentligen var perfekt och passade perfekt åt mig. Så man kan ändra sig snabbt :D


Oj så jag hjar mycket på hjärtat och i hjärnan. Man märker att jag skall på jobb snart igen då man mitt i allt får superenergi för att göra allt på en gång. Nu skall jag dyka ner i inredningssajter. Återkommer snart :)

dehär låtarna har också spelats flitit på mitt Spotify ;)




Kyllästyttekö jo minuun? Voin vaan kuvitella, mutta  rakastan vaan niin paljon mustavalkoista Sagaformin kahvimukiani.♥ Ostin viikolla latte-lusikatkin jotka sopivat juuri tuohon mukiin, kuin myöskin meidän muihin korkeisiin kahvi/tee mukeihin. Merkiltään ne olivat Iittalan Citterio 89, mikäli en ihan väärin muista. Neljä kappaletta kotiutin kuitenkin tällä kertaan, ehkä käyn hakemassa muutaman lisää kokoilmaan, mikäli osottautuvat käytännöllisiksi. 

Samalla kuin olen hörppäilyt kahvia ♥ mukistani olen latailut  koko aamun erinlaisia apps-eja puhelimeeni joka minulla on ollut jo puolisen vuotta omistuksessa, mutta vieläkään ei sisällä kuin muutama hassun "tärkeän" appsin. 

Ei kai tässä muuta kummempaa, seuraavaksi ajattelin sukeltaa sisustusblogien maailmaan hakeakseni inspiraatiota työnurkkaukseen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar