söndag 6 maj 2012

Balkongen


 Min hjärna går på väldigt låga varv för tillfället, men det kanske inte är så konstigt när klockan visar 04.13? Därför orkade jag inte heller gå igenom fotona från balkongen desto bättre, utan här kommer några. Det vill säga 4 - veckors inredningsutmaningen fortsätter med utmaningen balkong. För tillfället ser det mestadels ut detsamma som förra sommaren, minus vinterplantagen.

Mattorna är bortblekta av förra årets sommarsol så hit har jag tänkt mig inhandla en Pappelinas plastmatta. Jukkapalmen fick också flytta ut när det inte fanns plats för den inne. Få se bara hur länge den överlever ute.. Träplattorna på golvet är från Ikea och längs med väggkanten har jag lagt dekorationsgrus när träplattorna tog slut.

Så sådan balkong har vi för tillfället :)

Aivoni eivät oikein toimi enään, eikä se hirveän kummalista olekkaan kun kello näyttää 04.13. Tämän takia en myöskään jaksannut käydä läpi parvekekuvat vaan otin muutaman ensinmäisen teille näytille. Eli seuraavaksi olisi luvassa parveke 4 - viikkonsisustushaasteesta. Tällä hetkellä parveke näyttää aika lailla samalta kuin viime vuonna, miinus talvi-istutukset.

Matot ovat haalistuneet edellis kesän auringosta ja niinpä olen kaavailut tänne seuraavaksi Pappelina muovimaton. Jukkapalmu on myöskin muuttanut parvekkeelle, saa vaan nähdä kuinka kauvan se täällä elää. Puulaatat lattialla on hankittu Ikeasta ja kun laattoja ei ollut tarpeeksi koristelin seinustan sisustussoralla ja kivillä.

Että tällainen parveke meillä tällä hetkellä :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar