onsdag 23 maj 2012

En till


Sommaren har verkligen anlänt denna vecka ♥ Så varmt och skönt det har varit. Idag lämnade ja tröja hemma när jag cyklade iväg till stan. Det skulle man inte ha trott en vecka sedan. Men så brukar det väl vara här i norr - att sommaren kommer lika fort som den är förbi. Därför måst man njuta lite extra nu.
Tänkte få spaden när jag igår anlände till Helsingfors halv åtta på morgonden och det spöregnade. Och då hade vädergudarna lovat sol. Ja, och dendär rocken hade jag ju lämnat hemma och paraply - ja det hade inte gått en tanke att man skulle behöva en sådan när jag halv sex i Åbo cyklade till tågstationen i full sol. Nåh, som tur var det bara sommarregn som torkar snabbt av en :)
 
Och med en extra påse kom jag slutligen hem från Huvudstaden igår kväll. Ni vet hur mycket jag älskar min take away kopp från Sagaform, ja - när jag sedan såg dess syster på Riviera Maison kunde jag ju inte motstå frästelsen ♥ Så nu har jag två så fina, så fina och så mycket godare kaffet smakar från dessa ;)


Ah, hoppast vädret fortsätter likadant två veckor framöver, för vet ni jag är ledig ♥ sedan får man jätte gärna ringa mig tillbaka på jobb ;) men tills det skall jag njuuta och skriva några arbetsansökan. Woop, woop och tjingaling vi hörs tjejer och killar.

Next -> väcka gubben och dra iväg på gym.


P.s. bara som ett tips så är det inte så fiffigt att cykla med minikjol. Hälsar en som gjorde det idag. Oh good, ber om ursäkt åt dem som råkade se det ;D


Ah, vihdoin ja viimein kesä saapui myös Turkuseen. Tänään jätin jopa pitkähihaisen kotiin. Kyllä se kesä aina tulee yhtä äkkiä kuin se meneekin, tämän takia siitä pitääkin nauttia ja fiilistellä erityisesti. Eilen kuitenkin meinasin saada hepulin saapuessani Helsinki rautatieasemalle kun ikkunan toisella puolella satoi kaatamalla. Tähän en ollut varautunut Turussa aamu puoli kuudelta polkiessani rautatieasemalle. Takinkin olin jättänyt kotiin. Noh onneksi kyseessä oli kesäsade ja sehän kuivuu nopeasti ;) 

Päivän jälkeen palasin Turkuun ainoastaan yhden ylimääräisen pussukan kera. En voinut vaan vastustaa kiusausta kun huomasin Riviera Maisonilla sisarmukin omalle rakkaalle Sagaformin  take-away mukille ♥ Nyt niitä onkin kaksi, ja jopa kahvikin maistuu tsiljoona kertaa paremmalata ;) 

Next -> herättää avomies ja salille lähtö.

P.s. Pyöräily minihameessa ei ehkä ole paras mahdollinen vaihtoehto. Terkuin yhdeltä joka ei ollut ajatellut pikkasen pidemmän päälle. Oh good, pyydän anteeksi kaikille jotka joutuivat todistamaan kyseisen insidentin ;D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar