tisdag 29 maj 2012

'Kymmen rautaa tulessa' och lite vardagslyx


Det snurrar tusen och en idéer i mitt huvud om vad allt jag skulle vilja skriva om här. Men på något konstigt sätt så har det fina vädret lockat mer att vara ute än inne fastklistrad vid datorn. Nåh, kanske man hinner göra inläggen en regnig dag ;) 

Gubben säger att ja lägger allt för mycket pengar på färska blommor och inredningstidningar. Så gott som varje gång när man är och handlar bär jag med mig hem någon dera, ibland både och. Vet själv att det går otroligt mycket pengar till dessa, men och andra sidan så är de små ting som gör vardagen lite lyxigare ♥ och jo då jag är på sjön köper jag inte hem blommor, men nog desto mera hamstar jag åt mig inredningstidningar från Stockholm :)



Mina 'rusketusraidat' (snälla hjälp mig vad är de på svenska? total blackout jag har) har jag försökt bli av med med hjälp av tub topp. Går si sådär då det senaste två dagarna har varit mer mulet än klart på dagarna. Men jag är hoppfull om att de försvinner till lördagen. Var förresten och hämtade min klänning idag. Så snygg och så jagig :)


Tror att jag skall ta en tidning under armen och sätta mig ner på balkongen i kvällssolen. Hoppas på lite inredningsinspiration och solbränna. 

Sköt om er ♥


Mielessä pyörii sata ja yksi ajatusta erinlaisista postauksista mutta tällä hetkellä upeat ilmat ovat vetäneet enemmän puoleensa kuin sisällä istuminen. Täytyy pitää mielessä kaikki postaukset sateiselle päivälle ;)

Avomiehen mielestä tuhlaan liian paljon varojamme leikekukkiin ja sisustuslehtiin. Onhan se totta että melkein jokaisella kauppareissulla jompikumpi tarttuu mukaan, joskus molemmatkin ;) Mielestäni nämä kuitenkin tuovat sitä pientä arjen luksusta kotiin josta en millään halua luopua. 

Ihanista rusketusraidoista, jotka onnistuin sunnuntaina saamaan, olen yittänyt jo kaksi päivää päästä eroon tuubi topin avulla. Tulos olisi ehkä parempi mikäli aurinko sattuisi esille päivisaikaan. Meillä on Turussa ollut pilvisemmät kelit tällä viikolla. Elän kuitenkin toivossa että saan vedetty mekkoni päälle lauantaiksi. Tai päällehän se menee - mutta nuo rusketusraidat. 

Ihanaa viikkoa ♥ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar