torsdag 5 juli 2012

Att gå och vänta

Här sitter jag och väntar. Gör absolut ingenting förrutom äter på min Puffet mint (som redan är slut) och dricker Starbucks Seattle Latte (vilket även snart är slut). Vad jag väntar på är att torktumlaren nere i tvättstugan är klar. Har tvättat våra duntäcken idag, men att torka dem är en lite längre process ser ni. Duntäcken/dynor/jackor skall man ju torka i torktumparen så att dunet håller sin form. Så med jämna mellanrum kilar jag ner till tvättstugan tar ut det ena täcket. Muffsar om det. Lägger det och hänga i torkrummet. Tar med det andra täcket från torkrummet och lägger det i torktumlaren. Och så fortsätter proceduren några timmar framöver. Man skulle ju kunna låta täcket vara en ordentlig stund i tumlaren tills den är riktigt torr men är lite petig och vill att de skall hålla sin form så därför måst jag gå och muffsa till dem emellan varven. Tennisbollarna i torktumlaren gör inte tillräckligt bra jobb ;)

Få se om man ännu skulle hitta på nåt skoj ikväll, för imorgon så bär det av till sjön igen och efter arbetsveckan sticker jag iväg på minivacation till Sverige. Så packa behöver jag ännu också göra idag.


Odottaminen voi joskus olla piitkä aika. Tänään olen saanut aikaseksi sen minkä olisi pitänyt tehdä aikoja sitten. Olen nimittäin pessyt meidän untuvapeitot. Niiden kuivaaminen onkin sitten ihan toinen seikka, johon se aika meneekin. Itse haluan ainakin että peitot eivät menetä muotoaan eivätkä haise uitetulta koiralta. Siinä kuivaamisessa meneekin sitten tovi jos toinenkin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar