onsdag 4 juli 2012

Shake it, burn it, run it

Jag har som mål att kunna springa halvmaraton i september, som uteblev förra året på grund av att jag skadade knäet några dagar innan loppet. Gubben påminner mig jämt och ständigt att jag bör börja träna ordentligt inför loppet. Tror ni att jag gjort det ännu? Nå nej! Jag har (stryk under) aldrig varit den som gillar varken att cykla eller springa. De är bara allt för tråkiga motionsformer. Jag menar, det händer ju inget speciellt under ett träningslopp. Endå har jag alltid haft som mål att någon gång springa dendär tusans halva, bara för att efteråt kunna skryta om att "jag har ju sprungit halvmaraton" ;D

Därför har jag inte riktigt orkat och haft tillräckligt stor motivation till att börja träna inför loppet. För mig handlar det inte att nå en viss tid. Utan att komma i mål, med hela eller halva kroppen oskadad. Och ifall man inte skulle orka springa hela så kan man ju gå eller småspringa någon kilometer :) Dehär är ju något jag inte får säga högt hemma. För ifall man skall springa maraton, halva eller hela, så springer man den! Helst under två timmar.

Få se hur det sista går :D

Nåh men idag var jag och sprang, igen. Blev bara 8km varav gick en. Kanske inte det bästa valet att gå ut och springa klockan 12 på dagen når solen gassar på som bäst och dräglet rinner ur munnen som på en bernhardshund. But I did it :) Nu hoppa i duschen och sedan shakea ihop en smoothie.

I denna kommer det jordgubbar,blåbär, havrekli, sesamfrökross, cashewnötter, valnötter, kvarg, olivolja och lite vatten. Sen är det bara att shakea ihop allt och njuuta :)

Härlig solig onsdag åt er med ♥


Minulla on tarkoitus repäistä puolikas syyskuussa. Avomieheni onkin jankuttanut jatkuvalla syötöllä että olisi aika alkaa treenamaan juoksua varten ettei paikat menisi taas kipeiksi (ylirasitin viime vuonna polveni muutama päivä ennen puolikasta ja sain luvan katsoa sivusta kun avopuolisoni juoksi juoksun). Itse inhoan juksemista, kuin myös pyöräilyä. Onko tylsempää treenimuotoa keksittykkään? En usko! Kuitenkin minulla on ollut aina se päämäärä että jossain vaiheessa vielä vetäisen sen puolimaratoonin, vaikka sitten yhdellä jalalla. Ja sillä taktiikalla viellä mennäänkin. Jätetään se haarjoittelu amatööreille ;D 

Kävin kuitenkin tänään vetäsemässä kevyeen lenkin. Kevyt olisi varmaan ollut mikäli en olisi lähtenyt kahdeltatoista päivällä kun aurinko porotti pilvettömältä taivaalta ja itseltä kuolasin kuin bernhardinkoira. Seuraavaksi olisikin vuorossa kylmä suihku ja smoothin teko. 

Ihanan aurinkoista keskiviikkoa teillekin ♥

2 kommentarer:

  1. Lycka till med träningen, 2h är en ganska bra tid!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det behövs nog :) men som sagt tiden är för mig inte det viktigaste, stolt är jag ifall man klarar det under 2.5h

      Radera