torsdag 28 juni 2012

Inredningsutmaning :: Strömbrytare & eluttag


Tar och fortsätter med 4 - veckors inredningsutmaning med strömbrytare och eluttag. Kanske någon som undrar varför i hela värden man bryr sig om att lägga ner pengar och tid på att välja ut dessa inredningsartiklar, men själv anser jag endå att dessa är en väldigt väsentlig del av  inredning och kan bidrar till helhetsintrycket man får av ett rum. 


Vi har dessa snygga brytare från Schneider Electric hemma hos oss. Brytaren är av serien Trend Solid och ramen är Trend Solid Glas Polarvit (hojta till pappa om jag har helt fel). Ramen är gjord av äkta glas och ger ett modernt  och sluttänkt intryck, vilket jag gillar väldigt mycket.  Brytare som jag definitivt skall även ha i mitt riktigt egna hem någon gång.

Visst har jag och min pappa likadan smak  när det kommer till brytare, eftersom det är han som även designat dessa :) Bland annat har självaste ryska presidenten dessa brytare i sin sommarvilla.

Edit// Såklart var det fel serie på brytare. Den rätta är Artic Deco och inte Trend Solid. Thx pap.


Ajattelin jatkaa 4-viikon sisustushaasteella sähkökatkaisimilla. Omasta mielestäni näihin tärkesiin sisustuselementeihin laitetaan aivan liian vähän huomiota. Kuitekin sähkökatkaisimia ja kytkimiä löytyy jokaisesta huoneesta ja monesti niitä voi olla useampikin.

Meiltä kotoa löytyy Schneider Electricin Trend Solid katkaisimet ja kehykset ovat Trend Solid Polarinvalkoista Lasia. Nämä kehykset tuovat kivasti pientä modernia ilmettä ja ovat ihanan ilmavia. Oma maku onkin aika samanlainen kuin oman isäni joka on suunnitellut kyseiset katkaisimet :) 

Edit: Tietenkin malli meni pieleen, mutta oikea katkaisinmalli on Artic Deco eikä Trend Solid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar