måndag 11 juni 2012

På vift


Hej å hå! Äntligen har jag fått min kopp kaffe, jag och mina koppar, jag vet. Gubben hämtade denna nya kopp åt mig förra veckan, gud så glad jag blev. Tänk att man kan bli så glad av så små härliga överraskningar. Följande dag gjorde en annan muminmugg en supervolt,  ni kan säkert gissa vad det resulterade i. Så arg jag blev på mig själv samtidigt som jag drog  en suck av lättnad, än finns de muggar till försäljning.

Men som sagt blev det en lite längre vift på stan än jag hade tänkt mig i morse.
Giganten Megastore i Östracentrum öppnade sina dörrar idag och med sig hade öppningen en heel hög med öppningserbjudanden. Tyvärr var jag inte den enda som hade hittat vägen dit sju på morgonen. Efter 400meter köande in till butiken och 4h (! nej gick inte runt och petade på allt, utan stod i kö och väntade och väntade) senare åkte jag iväg (bild på instagram). Nåh vår gamla 10tons tv-fanskap åker idag ut för gott, så det var väl värt all väntande och köande.



Väl hemma bokade jag tid till optikern. Nya linser och bågar behöver denna flicka, särskillt linser ifall någon skall våga sätta sig i samma bil när jag är vid ratten. Gick och lovade gubben förra veckan att när de trillar nästa gång erbjudande från optikern bokar jag tid. Månne de inte gick mer än några dagar så hade brevbäraren lämnat lappen i tamburen. Nåh, nya bågar är kanske på tiden att skaffa ;)


Gigantti Megastore Länsikeskus avasi tänään ovensa täällä Turussa. Mukanaan edullisilla avajaistarjouksilla. Neljän tunnin jonottamisen jälkeen minäkin raahasin mukanani ison paketin kotiin. Vihdoin ja viimein mekin saadaan heittää ikivanhan 10 tonnin painavan television ulos. Kyllä kai se jonottaminen oli kuitenkin sen arvoista. Huoh!


Kotiin päästyä varasin myöskin huomiselle ajan näöntarkastukseen. Mikäli joku muukin henkilö uskaltautuisi uusien lasien jälkeen samaiseen autoon minun kanssani,minun ollessa ratin takana. Toivottavasti ainakin ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar