måndag 25 juni 2012

Inredningsutmaning :: Tamburen

Tror inte att jag ännu har en enda gång visat ordentliga bilder på vår tambur. Dels beror det på att det inte finns så mycket att visa och dels för att den är väldigt mörk och det är inte det lättaste att ta skarpa bilder, om man inte släpar fram stativet.  Vilket jag gjorde denna gång, bara för er skull ;)

Tamburen är relativt liten, men en Ikeas Hemnes skoskåp finns fastskruvad i väggen. Hatthyllan är gammal och har funnits säkert alltid i lägenheten (lika som gungstolen), en riktig retrohylla som jag diggar.


Uppe i taket hänger Muutos E27 lampa som jag köpte tidigare i vår från Sisustuksen Koodi här i Åbo. Ännu så väntar jag på min Pappelina matta som jag beställde från samma butik i våras. Kommer att göra susen för tamburets utseende :)


På ena väggen finns hyllorna med inramade foton. Foton och minnen från gångna år.
Så sådan tambur har vi :)


Tässä meidän eteinen. Pieni ja ahdas sellainen. Ikean Hemnes kenkäkaappi on ruuvattu kiinni toiseen seinään ja tauluhyllyt toiseen. Muuton E27 lamppu roikku katosta. Hattuhylly on retro vanhus ja ollut kämpässä aina (niin kuin keinutuolikin).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar